===== Jeton Fejza: Programska rješenja za snimanje i reprodukciju snimki predavanja ===== ==== Dnevnik rada ==== === 1. tjedan (10.-16.3.2014.) === == Dosadašnji rad == Napisao sam okvirni uvod u temu uz pomoć wikipedie koji će kasnije poslužiti i za pisanje teksta samog završnog rada. Napravio sam popis programskih rješenja s wikipedije i s googlea te početni popis ključnih riječi. **__UVOD__** Snimanje predavanja odnosi se na snimanje i spremanje sadržaja predavanja, konferencije ili seminara. Sam proces snimanja obuhvaća nekoliko hardverskih i softverskih komponenata koji zajedno rade na snimanje zvučnih i vizualnih komponenata predavanja. Hardver se koristi za snimanje predavačevog glasa zajedno s videozapisom. Često se predavač služi i drugim vizualnim pomagalima kao što su npr. slajdovi, koji se u publici prikazuju projektorom. U tom slučaju hardver za snimanje može ukomponirati i ta pomagala u videozapis. Jednom kada je snimanje napravljeno, pohranjuje se ili na samom hardveru na kojem je i snimano, ili se šalje na neki poslužitelj bilo u LAN-u bilo putem Interneta. Nakon obrade video formata i pretvaranja u željeni mehanizam distribucije, gledatelji tada mogu pristupiti snimanom materijalu u stvarnom vremenu ili pohraniti na vlastitom računalu. Snimanje predavanja obično uključuje ove komponente: • Mikrofon • Kamera • Snimanje ekrana • Snimanje prezentacije Za ostvarivanje procesa snimanja predavanja potrebni su posebni softveri na predavačevom računalu, gledateljevom, ali i na poslužitelju ako on postoji. Pod pojmom softver podrazumijevaju se obični web preglednici i programi za reprodukciju videosnimaka, ali i posebni programi napravljeni u svrhu snimanja predavanja. Softver predavača i gledatelja mora biti usklađen sa softverom na poslužitelju, koji prima snimku sa hardvera, obrađuje ju i šalje na gledateljevo računalo na zahtjev. Moderni softveri za snimanje predavanja podržavaju i napredne mogućnosti kao što su indeksiranje, brzo pretraživanje, uređivanje videosnimke u stvarnom vremenu, vođenje bilježaka i dr. **__Popis s wikipedije:__** 1. Reach US 2. Accordent 3. Arrive ViewPoint 4. BlueBook Platform 5. Cisco Media Transformation 6. Echo 360 7. Epiphan Lecture Recorder x2 8. Galicaster 9. LecTo 10. Mediasite 11. Opencast Matterhorn 12. Panopto 13. Presentations2Go 14. Tegrity 15. Ubicast **__Ključne riječi korištene u istraživanju:__** Rich, content, interactive, media, lecture, capture, recording, solution, system, coursecasting **__Popis ostalih rješenja s google-a:__** 1. PerfectNotes 2. ProfCast 3. ScreenWatch 4. Soniclear Recorder 8 5. Kaltura Capture Tools 6. eLecta Screen Recorder 7. cBox 3 8. CARMA (Campus Automated Rich Media Archiving) 9. Mediasite Rich Media Recorder 10. TeleStream ScreenFlow 11. ClassX 12. ezStation Lecture Capture System == Daljnji koraci == Posebno istražiti svako od rješenja s wikipedie. Istaknuti prednosti i nedostatke i komentirati svaku od njih. ----- === 2. tjedan (17.-23.3.2014.) === == Dosadašnji rad == Istražio sam 4 poznata sustava za snimanje predavanja te zabliježio njihove prednosti i nedostatke. Pronašao nekoliko korisnih materijala za usporedbu sustava za snimanje predavanja. Tegrity  Mrežno-zasnovan sustav, nema potrebe za dodatnim uređajima  Podržava uvođenje titlova u standardnim formatima kao što je .srt  Mogućnost prilagodbe izlaznog formata za rad sa LMS sustavima, iTunes i Web portalima  Studenti mogu označiti dijelove koji nisu bili jasni  Omogućeno snimanje i studentima  Integracija sa socijalnim mrežama  Omogućeno uređivanje videa  Omogućeno spremanje sadržaja u oblaku (cloud service)  Napredno generiranje statistika uporabe  Nije podržan Linux  Skupa licenca, ali postoji opcija Tegrity Lite kojom je omogućeno snimanje 3 puta godišnje  Nema podršku za snimanje sa drugih uređaja osim računala kao npr. tablet, whiteboard itd.  Nema live streaming Echo360  Podržava Linux  Podržava uvođenje titlova u standardnim formatima kao što je .srt  Mogućnost prilagodbe izlaznog formata za rad sa LMS sustavima, iTunes i Web portalima  Omogućeno uređivanje videa  Moguće pretraživanje po ključnim riječima  Velik izbor layouta za studente  Inteligentni sustav za praćenje statistika uporabe  Potrebni dodatni uređaji za snimanje  Nema interaktivnih dodataka  Nema live streaming  Nema integraciju sa socijalnim mrežama i mobilnim aplikacijama  Skupa licenca i oprema  Sadržaj se sprema na lokalnom poslužitelju Mediasite  Snimanje omogućeno ne samo sa računala nego i s tableta, zasebne kamere ili elektroničke bijele ploče  Automatizirani titlovi (automated captioning)  Interaktivni dodaci za komunikaciju s auditorijem  Omogućeno uređivanje videa i prezentacija  Live streaming  Omogućen download sadržaja  Napredne kalendarske postavke  Brza navigacija  Potrebni dodatni uređaji za snimanje  Potrebna povezanost sa centralnim Mediasite poslužiteljem (koji doduše ima solidnu brzinu pristupa)  Nema integraciju sa socijalnim mrežama i mobilnim aplikacijama  Vođenje statistika je standardno, ne pruža napredne mogućnosti  Skupa licenca  Ne podržava Linux Panopto  Moguće snimanje i izrada Keynote prezentacija na Mac računalu  Softverski zasnovan sustav, nema potrebe za dodatnim uređajima  Napredno automatsko generiranje titlova  Omogućeno uređivanje bez potrebe prethodnog downloada  Live streaming  HD streaming  Moguće priložiti PDF dokumente kao dodatak predavanjima  Napredne statistike  Nema integraciju za automatski upload na druge web stranice  Potreban lokalni poslužitelj == Daljnji koraci == Dalje istražiti prednosti i nedostatke pronađenih sustava. Pronaći znanstvene članke u kojima se raspravlja o njima. === 3. tjedan (24.-30.3.2014.) === == Dosadašnji rad == Proširio popis ključnih riječi za istraživanje: streaming, playback, software Pronašao još neka rješenja za snimanje i reprodukciju: 16. Breeze 17. Camtasia 18. Ink2Go 19. Vidizmo 20. TechSmith Relay 21. Starbak 22. Anystream Apreso 23. Viewlet 24. Microsoft Lecture Broadcast System 25. Qumu 26. Desire2Learn Capture Pronašao neke korisne linkove gdje se provodi usporedba i opisi sustava: http://www.ams.ubc.ca/wp-content/uploads/2013/07/Lecture-Capture-in-Higher-Education-AMS-Report.pdf http://www.slideshare.net/CITations/recording-your-lecture-which-is-the-best-option http://www.cio.iastate.edu/documents/lecture_capture_overview.pdf http://www.viterbo.edu/uploadedFiles/faculty/facdev/Lecture%20Capture2.pdf http://www.pediatrics.emory.edu/resources/teaching/home/tech/Learning%20management%20systems%20and%20lecture%20capture%20-%20Int%20Anes%20.pdf == Daljnji koraci == Dalje istražiti svako od rješenja i oblikovati popis relevantnih svojstava. === 4. tjedan (31.3.-6.4.2014.) === == Dosadašnji rad == Pretražio bazu podataka ieeexplore i izvadio sažetke najvažnijih članaka. Oblikovao strukturu prve verzije seminarskog rada. http://studentski-izvjestaji.zesoi.fer.hr/lib/exe/fetch.php?media=studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc == Daljnji koraci == S fakulteta pristupiti bazama podataka i pronaći full textove bitnih članaka. Dalje pisati i oblikovati rad prema uputama mentora nakon sastanka. === 5. tjedan (7.4 - 13.4.2014.) === == Dosadašnji rad == Napravio popis svojstava i njihovih atributa u samom tekstu seminarskog rada: {{:studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc}} Dovršio pretragu na bazama podataka. Istražio neke informacije o najvažnijim sustavima radi usporedbe. == Daljnji koraci == Usporediti rješenja i definirati način prikaza usporedbi u samom tekstu seminarskog rada === 6. tjedan (14.4 - 20.4.2014.) === == Dosadašnji rad == Izgradio tablicu te istražio i naveo svojstva za prva 3 sustava: {{:studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc}} == Daljnji koraci == Nadopuniti tablicu usporedbe do kraja i izabrati najbolja besplatna rješenja. === 9. tjedan (14.4 - 20.4.2014.) === == Dosadašnji rad == Istražio sam programska rješenja i popunio tablicu, napisao zaključak i sažetak rada i sredio generalno tekst. Konačna verzija rada: {{:studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc}} == Daljnji koraci == Napraviti prezentaciju