Korisnički alati

Site alati


studenti:davor_pavic:dp_start

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
studenti:davor_pavic:dp_start [2012/05/10 09:41]
dpavic
studenti:davor_pavic:dp_start [2023/06/19 16:21] (trenutno)
Redak 13: Redak 13:
 Takoder pogledaj sta ima na youtubeu. Takoder pogledaj sta ima na youtubeu.
  
 +Tekst rada: {{:​studenti:​davor_pavic:​seminar_2012_pavic_davor.doc|Uloga i svojstva snimki predavanja na vodećim svjetskim sveučilištima}}
  
 ==== Kronologija ==== ==== Kronologija ====
Redak 58: Redak 59:
 Link na sveučilište:​ http://​www.stanford.edu/​ Link na sveučilište:​ http://​www.stanford.edu/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​press@coursera.org
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 90: Redak 91:
 ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**| ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
  
 ==== University of California, Berkeley ==== ==== University of California, Berkeley ====
Redak 134: Redak 134:
 Link na sveučilište:​ http://​www.caltech.edu/​ Link na sveučilište:​ http://​www.caltech.edu/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​media.caltech.edu/​contacts
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 166: Redak 166:
 ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**| ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
 ==== Princeton University ==== ==== Princeton University ====
  
 Link na sveučilište:​ http://​www.princeton.edu/​main/​ Link na sveučilište:​ http://​www.princeton.edu/​main/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​press@coursera.org
  
 Link na snimke: http://​hulk03.princeton.edu:​8080/​WebMedia/​lectures/​ Link na snimke: http://​hulk03.princeton.edu:​8080/​WebMedia/​lectures/​
Redak 203: Redak 202:
 ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka| ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
  
 ==== Harvard University ==== ==== Harvard University ====
Redak 209: Redak 207:
 Link na sveučilište:​ http://​www.harvard.edu/​ Link na sveučilište:​ http://​www.harvard.edu/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​news.harvard.edu/​gazette/​for-journalists/#​contacting
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 241: Redak 239:
 ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka| ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
  
 ==== Yale University ==== ==== Yale University ====
Redak 247: Redak 244:
 Link na sveučilište:​ http://​www.yale.edu/​ Link na sveučilište:​ http://​www.yale.edu/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​diana.kleiner@yale.edu
  
 Link na snimke: http://​oyc.yale.edu/​courses Link na snimke: http://​oyc.yale.edu/​courses
Redak 286: Redak 283:
 Link na sveučilište:​ http://​www.columbia.edu/​ Link na sveučilište:​ http://​www.columbia.edu/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​ccnmtl.columbia.edu/​staff/​index.html
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 318: Redak 315:
 ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**| ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
  
 ==== University of Houston ==== ==== University of Houston ====
Redak 325: Redak 321:
 Link na sveučilište:​ http://​www.uh.edu/​ Link na sveučilište:​ http://​www.uh.edu/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​jnavarro@bauer.uh.edu 
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 364: Redak 361:
 Link na sveučilište:​ http://​www.cam.ac.uk/​ Link na sveučilište:​ http://​www.cam.ac.uk/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​www.cam.ac.uk/​global/​contact.html#​press
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 396: Redak 393:
 ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**| ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
  
 ==== ETH Zurich ==== ==== ETH Zurich ====
Redak 404: Redak 400:
 Link na sveučilište:​ http://​www.ethz.ch/​ Link na sveučilište:​ http://​www.ethz.ch/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​www.multimedia.ethz.ch/​contact/​index?​page_url=http://​www.multimedia.ethz.ch/​lectures
  
 Link na snimke: http://​www.multimedia.ethz.ch/​lectures Link na snimke: http://​www.multimedia.ethz.ch/​lectures
Redak 436: Redak 432:
 ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**| ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
 ==== University of Oxford ==== ==== University of Oxford ====
  
 Link na sveučilište:​ http://​www.ox.ac.uk/​ Link na sveučilište:​ http://​www.ox.ac.uk/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​podcasts.ox.ac.uk/​contact
  
 Link na snimke: http://​podcasts.ox.ac.uk/​ Link na snimke: http://​podcasts.ox.ac.uk/​
Redak 473: Redak 468:
 ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**| ^ Kvaliteta|niska|srednja|**visoka**|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
 ==== University of Edinburgh ==== ==== University of Edinburgh ====
  
 Link na sveučilište:​ http://​www.ed.ac.uk/​home Link na sveučilište:​ http://​www.ed.ac.uk/​home
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​communications.office@ed.ac.uk 
  
 Link na snimke: http://​www.ed.ac.uk/​about/​video/​lecture-series Link na snimke: http://​www.ed.ac.uk/​about/​video/​lecture-series
Redak 554: Redak 549:
 Link na sveučilište:​ http://​www2.lse.ac.uk/​home.aspx Link na sveučilište:​ http://​www2.lse.ac.uk/​home.aspx
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​lsewebsite@lse.ac.uk
  
 Link na snimke: http://​www2.lse.ac.uk/​newsAndMedia/​videoAndAudio/​channels/​publicLecturesAndEvents/​Home.aspx Link na snimke: http://​www2.lse.ac.uk/​newsAndMedia/​videoAndAudio/​channels/​publicLecturesAndEvents/​Home.aspx
Redak 586: Redak 581:
 ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka| ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
 ==== KTH ==== ==== KTH ====
  
 Link na sveučilište:​ http://​www.kth.se/​ Link na sveučilište:​ http://​www.kth.se/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​www.kth.se/​en/​aktuellt/​press
  
 Link na snimke: http://​www.kth.se/​en/​ees/​omskolan/​organisation/​centra/​access/​newsandevents/​seminars/​dls/​dls-1.35678 Link na snimke: http://​www.kth.se/​en/​ees/​omskolan/​organisation/​centra/​access/​newsandevents/​seminars/​dls/​dls-1.35678
Redak 623: Redak 617:
 ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka| ^ Kvaliteta|niska|**srednja**|visoka|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
  
 ==== University College London ==== ==== University College London ====
Redak 629: Redak 622:
 Link na sveučilište:​ http://​www.ucl.ac.uk/​ Link na sveučilište:​ http://​www.ucl.ac.uk/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​www.ucl.ac.uk/​contact-list/​
  
 Link na snimke: ​ Link na snimke: ​
Redak 665: Redak 658:
 Link na sveučilište:​ http://​nptel.iitm.ac.in/​ Link na sveučilište:​ http://​nptel.iitm.ac.in/​
  
-Kontakt: ​+Kontakt: ​http://​nptel.iitm.ac.in/​contactus.php
  
 Link na snimke: http://​nptel.iitm.ac.in/​ Link na snimke: http://​nptel.iitm.ac.in/​
Redak 697: Redak 690:
 ^ Kvaliteta|**niska**|srednja|visoka| ^ Kvaliteta|**niska**|srednja|visoka|
 ^ Download|**onemogućen**|omogućen| ^ Download|**onemogućen**|omogućen|
- 
 ==== Generalno zapažanje ==== ==== Generalno zapažanje ====
  
Redak 718: Redak 710:
  
 Uvod Uvod
 +
 Globalizacija i ubrzani razvoj tehnologije pružaju velike mogućnosti inovacije i promjena u svim djelovima ljudskog života. Obrazovanje u cjelini i proces učenja također nisu izbjegli takve utjecaje pa tako pojam elektroničkog učenja poprima sve važniju ulogu na vodećim svjetskim sveučilištima. Ono je trenutno u svom pionirskom obliku uz snažne pretpostavke rasta inovacija zajedno sa financijskim potencijalom. Globalizacija i ubrzani razvoj tehnologije pružaju velike mogućnosti inovacije i promjena u svim djelovima ljudskog života. Obrazovanje u cjelini i proces učenja također nisu izbjegli takve utjecaje pa tako pojam elektroničkog učenja poprima sve važniju ulogu na vodećim svjetskim sveučilištima. Ono je trenutno u svom pionirskom obliku uz snažne pretpostavke rasta inovacija zajedno sa financijskim potencijalom.
- 
  
 Među mnogobrojnim oblicima elektroničkog učenja, posebno je značajno i popularno objavljivanje video snimki predavanja na internetu. ​ Takvo objavljivanje sve je učestalija praksa i posebno značajan oblik elektroničkog učenja zbog mnogobrojnih razloga. S jedne strane, video snimke su multimedijalni oblik izvornih predavanja bez potrebe za dodatnim materijalima. S druge strane, osobito su praktične jer, u odnosu na ostale medije, omogućuju vizualizaciju gradiva. Značajno je spomenuti kako snimke studentima pružaju i mogućnost gledanja predavanja onda kada to pitanje zdravlja, izvannastavnih aktivnosti i drugih nepredviđenih okolnosti čine nemogućim. Upravo ta činjenica značajno je pridonijela popularizaciji takvog oblika elektroničkog učenja među širom populacijom. Među mnogobrojnim oblicima elektroničkog učenja, posebno je značajno i popularno objavljivanje video snimki predavanja na internetu. ​ Takvo objavljivanje sve je učestalija praksa i posebno značajan oblik elektroničkog učenja zbog mnogobrojnih razloga. S jedne strane, video snimke su multimedijalni oblik izvornih predavanja bez potrebe za dodatnim materijalima. S druge strane, osobito su praktične jer, u odnosu na ostale medije, omogućuju vizualizaciju gradiva. Značajno je spomenuti kako snimke studentima pružaju i mogućnost gledanja predavanja onda kada to pitanje zdravlja, izvannastavnih aktivnosti i drugih nepredviđenih okolnosti čine nemogućim. Upravo ta činjenica značajno je pridonijela popularizaciji takvog oblika elektroničkog učenja među širom populacijom.
  
 +Svrha ovog rada je višestruka. Uz istraživanje motivacije i pristupa najistaknutijih svjetskih sveučilišta,​ analizirani su tehnički aspekti te način korištenja video snimki u kontekstu drugih oblika materijala i učenja. U analizi tehničkih aspekata, obrađene su teorijske osnove metoda snimanja, obrade i korištenja. ​
  
-Svrha ovog rada je višestruka. Uz istraživanje motivacije i pristupa najistaknutijih svjetskih sveučilišta,​ analizirani su tehnički aspekti te način korištenja video snimki u kontekstu drugih oblika materijala i učenja. U analizi tehničkih aspekata, obrađene su teorijske osnove metoda snimanja, obrade i korištenja. ​ 
 Motivacije Motivacije
- 
  
 Motivacije za objavljivanjem video snimki raznolike su. S jedne strane, video snimke postaju sve važniji element redovite nastave, dok su s druge osobito korisne kao promotivno sredstvo raznih sveučilišnih sadržaja. ​ Motivacije za objavljivanjem video snimki raznolike su. S jedne strane, video snimke postaju sve važniji element redovite nastave, dok su s druge osobito korisne kao promotivno sredstvo raznih sveučilišnih sadržaja. ​
  
 Sveučilišta objavljivanjem video snimki predavanja ponajviše pomažu svojim studentima. One im omogućuju gledanje predavanja onda kada im to pitanje zdravlja, izvannastavnih aktivnosti i drugih nepogodnosti čine nemogućim. Dodatno, uslijed nerazumijevanja gradiva studenti uvijek mogu nanovo premotavati snimku. Video snimke predavanja omogućuju im efikasnije iskorištavanje vremena, pogotovo ako uzmemo u obzir da je u takvim slučajevima odlazak na predavanja najčešće neobavezan. S druge strane, studenti ovim pristupom vrlo često imaju motivacijski problem. ​ Sveučilišta objavljivanjem video snimki predavanja ponajviše pomažu svojim studentima. One im omogućuju gledanje predavanja onda kada im to pitanje zdravlja, izvannastavnih aktivnosti i drugih nepogodnosti čine nemogućim. Dodatno, uslijed nerazumijevanja gradiva studenti uvijek mogu nanovo premotavati snimku. Video snimke predavanja omogućuju im efikasnije iskorištavanje vremena, pogotovo ako uzmemo u obzir da je u takvim slučajevima odlazak na predavanja najčešće neobavezan. S druge strane, studenti ovim pristupom vrlo često imaju motivacijski problem. ​
- 
  
 Neka od vodećih svjetskih sveučilišta,​ kao što su Harvard i Princeton, u svojoj ponudi imaju online programe koji se naplaćuju. Takvi programi svojim se opsegom kreću od relativno jednostavnih oblika stručnih usavršavanja pa do potpunih studija. Dodatno, zbog svog online formata, jeftiniji su od klasičnih verzija programa tog istog sveučilišta. Sve to ih čini direktnom konkurencijom svim svjetskim komercijalnim i javnim obrazovnim institucijama. Objavljivanje video snimki predavanja ponajbolje je marketinško sredstvo za promociju takvih programa jer zainteresiranima daje jednostavan uvid u njihove osnovne značajke. ​ Neka od vodećih svjetskih sveučilišta,​ kao što su Harvard i Princeton, u svojoj ponudi imaju online programe koji se naplaćuju. Takvi programi svojim se opsegom kreću od relativno jednostavnih oblika stručnih usavršavanja pa do potpunih studija. Dodatno, zbog svog online formata, jeftiniji su od klasičnih verzija programa tog istog sveučilišta. Sve to ih čini direktnom konkurencijom svim svjetskim komercijalnim i javnim obrazovnim institucijama. Objavljivanje video snimki predavanja ponajbolje je marketinško sredstvo za promociju takvih programa jer zainteresiranima daje jednostavan uvid u njihove osnovne značajke. ​
- 
  
 Video snimke predavanja značajno pridonose i potvrđuju reputaciju svojih sveučilišta jer u najboljem svjetlu prikazuju značajke poput uvjeta rada, metoda poučavanja i pratećih znanja.Dodatno su značajna jer omogućuju neformalnu razmjenu znanja i iskustava unutar akademske zajednice. Video snimke predavanja značajno pridonose i potvrđuju reputaciju svojih sveučilišta jer u najboljem svjetlu prikazuju značajke poput uvjeta rada, metoda poučavanja i pratećih znanja.Dodatno su značajna jer omogućuju neformalnu razmjenu znanja i iskustava unutar akademske zajednice.
Redak 744: Redak 733:
  
 Zaključak Zaključak
 +
 Motivacije vodećih svjetskih sveučilišta da objavljuju video snimke su raznolike. Pored toga što redovitim studentima čine svladavanje gradiva lakšim i čitav proces studiranja fleksibilnijim,​ važan element objavljivanja je svakako i dizanje reputacije sveučilišta u svjetskim okvirima. Uz to, elektroničko učenje je trenutno u svom pionirskom obliku pa je lako pretpostaviti da će u narednim godinama udio inovacija, zajedno sa financijskim potencijalom,​ rasti. ​ Motivacije vodećih svjetskih sveučilišta da objavljuju video snimke su raznolike. Pored toga što redovitim studentima čine svladavanje gradiva lakšim i čitav proces studiranja fleksibilnijim,​ važan element objavljivanja je svakako i dizanje reputacije sveučilišta u svjetskim okvirima. Uz to, elektroničko učenje je trenutno u svom pionirskom obliku pa je lako pretpostaviti da će u narednim godinama udio inovacija, zajedno sa financijskim potencijalom,​ rasti. ​
  
studenti/davor_pavic/dp_start.1336642866.txt.gz · Zadnja izmjena: 2023/06/19 16:20 (vanjsko uređivanje)