Slijede razlike između dviju inačica stranice
Novija izmjena | Starija izmjena | ||
studenti:jeton_fejza:jf_dnevnik_1 [2014/03/12 08:48] jpetrovic stvoreno |
studenti:jeton_fejza:jf_dnevnik_1 [2023/06/19 16:21] (trenutno) |
||
---|---|---|---|
Redak 1: | Redak 1: | ||
- | ===== Ogledni Student: Studentski radovi na nov način ===== | + | ===== Jeton Fejza: Programska rješenja za snimanje i reprodukciju snimki predavanja ===== |
==== Dnevnik rada ==== | ==== Dnevnik rada ==== | ||
- | === 1. tjedan (11.-17.3.2013.) === | + | === 1. tjedan (10.-16.3.2014.) === |
== Dosadašnji rad == | == Dosadašnji rad == | ||
- | Instalirao sam Zotero na svoje računalo. Otvorio sam Zotero grupu.\\ | + | |
- | Definirao sam umnu mapu.\\ | + | Napisao sam okvirni uvod u temu uz pomoć wikipedie koji će kasnije poslužiti i za pisanje teksta samog završnog rada. Napravio sam popis programskih rješenja s wikipedije i s googlea te početni popis ključnih riječi. |
- | Upoznao sam se s on-line bazama podataka. | + | |
+ | **__UVOD__** | ||
+ | |||
+ | Snimanje predavanja odnosi se na snimanje i spremanje sadržaja predavanja, konferencije ili seminara. Sam proces snimanja obuhvaća nekoliko hardverskih i softverskih komponenata koji zajedno rade na snimanje zvučnih i vizualnih komponenata predavanja. | ||
+ | Hardver se koristi za snimanje predavačevog glasa zajedno s videozapisom. Često se predavač služi i drugim vizualnim pomagalima kao što su npr. slajdovi, koji se u publici prikazuju projektorom. U tom slučaju hardver za snimanje može ukomponirati i ta pomagala u videozapis. Jednom kada je snimanje napravljeno, pohranjuje se ili na samom hardveru na kojem je i snimano, ili se šalje na neki poslužitelj bilo u LAN-u bilo putem Interneta. Nakon obrade video formata i pretvaranja u željeni mehanizam distribucije, gledatelji tada mogu pristupiti snimanom materijalu u stvarnom vremenu ili pohraniti na vlastitom računalu. Snimanje predavanja obično uključuje ove komponente: | ||
+ | |||
+ | • Mikrofon | ||
+ | |||
+ | • Kamera | ||
+ | |||
+ | • Snimanje ekrana | ||
+ | |||
+ | • Snimanje prezentacije | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Za ostvarivanje procesa snimanja predavanja potrebni su posebni softveri na predavačevom računalu, gledateljevom, ali i na poslužitelju ako on postoji. Pod pojmom softver podrazumijevaju se obični web preglednici i programi za reprodukciju videosnimaka, ali i posebni programi napravljeni u svrhu snimanja predavanja. Softver predavača i gledatelja mora biti usklađen sa softverom na poslužitelju, koji prima snimku sa hardvera, obrađuje ju i šalje na gledateljevo računalo na zahtjev. Moderni softveri za snimanje predavanja podržavaju i napredne mogućnosti kao što su indeksiranje, brzo pretraživanje, uređivanje videosnimke u stvarnom vremenu, vođenje bilježaka i dr. | ||
+ | |||
+ | **__Popis s wikipedije:__** | ||
+ | |||
+ | 1. Reach US | ||
+ | |||
+ | 2. Accordent | ||
+ | |||
+ | 3. Arrive ViewPoint | ||
+ | |||
+ | 4. BlueBook Platform | ||
+ | |||
+ | 5. Cisco Media Transformation | ||
+ | |||
+ | 6. Echo 360 | ||
+ | |||
+ | 7. Epiphan Lecture Recorder x2 | ||
+ | |||
+ | 8. Galicaster | ||
+ | |||
+ | 9. LecTo | ||
+ | |||
+ | 10. Mediasite | ||
+ | |||
+ | 11. Opencast Matterhorn | ||
+ | |||
+ | 12. Panopto | ||
+ | |||
+ | 13. Presentations2Go | ||
+ | |||
+ | 14. Tegrity | ||
+ | |||
+ | 15. Ubicast | ||
+ | |||
+ | **__Ključne riječi korištene u istraživanju:__** | ||
+ | |||
+ | Rich, content, interactive, media, lecture, capture, recording, solution, system, coursecasting | ||
+ | |||
+ | **__Popis ostalih rješenja s google-a:__** | ||
+ | |||
+ | 1. PerfectNotes | ||
+ | |||
+ | 2. ProfCast | ||
+ | |||
+ | 3. ScreenWatch | ||
+ | |||
+ | 4. Soniclear Recorder 8 | ||
+ | |||
+ | 5. Kaltura Capture Tools | ||
+ | |||
+ | 6. eLecta Screen Recorder | ||
+ | |||
+ | 7. cBox 3 | ||
+ | |||
+ | 8. CARMA (Campus Automated Rich Media Archiving) | ||
+ | |||
+ | 9. Mediasite Rich Media Recorder | ||
+ | |||
+ | 10. TeleStream ScreenFlow | ||
+ | |||
+ | 11. ClassX | ||
+ | |||
+ | 12. ezStation Lecture Capture System | ||
== Daljnji koraci == | == Daljnji koraci == | ||
- | Pronaći sve radove prema ključnim riječima, redefinirati ključne riječi i ponoviti pretraživanje.\\ | + | Posebno istražiti svako od rješenja s wikipedie. Istaknuti prednosti i nedostatke i komentirati svaku od njih. |
- | Sve radove staviti u bibilografiju. | + | |
----- | ----- | ||
- | === 2. tjedan (18.-24.3.2013.) === | + | |
+ | === 2. tjedan (17.-23.3.2014.) === | ||
== Dosadašnji rad == | == Dosadašnji rad == | ||
- | Pregledao sam on-line baze CC i SCI u potrazi za ključnim riječima: | + | Istražio sam 4 poznata sustava za snimanje predavanja te zabliježio njihove prednosti i nedostatke. Pronašao nekoliko korisnih materijala za usporedbu sustava za snimanje predavanja. |
- | * student papers | + | |
- | * student work | + | Tegrity |
- | * student assignments | + | |
- | u kombinaciji s riječima | + | Mrežno-zasnovan sustav, nema potrebe za dodatnim uređajima |
- | * new way | + | |
- | * new approach | + | Podržava uvođenje titlova u standardnim formatima kao što je .srt |
- | * new meaning | + | |
- | * digital age | + | Mogućnost prilagodbe izlaznog formata za rad sa LMS sustavima, iTunes i Web portalima |
+ | |||
+ | Studenti mogu označiti dijelove koji nisu bili jasni | ||
+ | |||
+ | Omogućeno snimanje i studentima | ||
+ | |||
+ | Integracija sa socijalnim mrežama | ||
+ | |||
+ | Omogućeno uređivanje videa | ||
+ | |||
+ | Omogućeno spremanje sadržaja u oblaku (cloud service) | ||
+ | |||
+ | Napredno generiranje statistika uporabe | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Nije podržan Linux | ||
+ | |||
+ | Skupa licenca, ali postoji opcija Tegrity Lite kojom je omogućeno snimanje 3 puta godišnje | ||
+ | |||
+ | Nema podršku za snimanje sa drugih uređaja osim računala kao npr. tablet, whiteboard itd. | ||
+ | |||
+ | Nema live streaming | ||
+ | |||
+ | Echo360 | ||
+ | |||
+ | Podržava Linux | ||
+ | |||
+ | Podržava uvođenje titlova u standardnim formatima kao što je .srt | ||
+ | |||
+ | Mogućnost prilagodbe izlaznog formata za rad sa LMS sustavima, iTunes i Web portalima | ||
+ | |||
+ | Omogućeno uređivanje videa | ||
+ | |||
+ | Moguće pretraživanje po ključnim riječima | ||
+ | |||
+ | Velik izbor layouta za studente | ||
+ | |||
+ | Inteligentni sustav za praćenje statistika uporabe | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Potrebni dodatni uređaji za snimanje | ||
+ | |||
+ | Nema interaktivnih dodataka | ||
+ | |||
+ | Nema live streaming | ||
+ | |||
+ | Nema integraciju sa socijalnim mrežama i mobilnim aplikacijama | ||
+ | |||
+ | Skupa licenca i oprema | ||
+ | |||
+ | Sadržaj se sprema na lokalnom poslužitelju | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Mediasite | ||
+ | |||
+ | Snimanje omogućeno ne samo sa računala nego i s tableta, zasebne kamere ili elektroničke bijele ploče | ||
+ | |||
+ | Automatizirani titlovi (automated captioning) | ||
+ | |||
+ | Interaktivni dodaci za komunikaciju s auditorijem | ||
+ | |||
+ | Omogućeno uređivanje videa i prezentacija | ||
+ | |||
+ | Live streaming | ||
+ | |||
+ | Omogućen download sadržaja | ||
+ | |||
+ | Napredne kalendarske postavke | ||
+ | |||
+ | Brza navigacija | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Potrebni dodatni uređaji za snimanje | ||
+ | |||
+ | Potrebna povezanost sa centralnim Mediasite poslužiteljem (koji doduše ima solidnu brzinu pristupa) | ||
+ | |||
+ | Nema integraciju sa socijalnim mrežama i mobilnim aplikacijama | ||
+ | |||
+ | Vođenje statistika je standardno, ne pruža napredne mogućnosti | ||
+ | |||
+ | Skupa licenca | ||
+ | |||
+ | Ne podržava Linux | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Panopto | ||
+ | |||
+ | Moguće snimanje i izrada Keynote prezentacija na Mac računalu | ||
+ | |||
+ | Softverski zasnovan sustav, nema potrebe za dodatnim uređajima | ||
+ | |||
+ | Napredno automatsko generiranje titlova | ||
+ | |||
+ | Omogućeno uređivanje bez potrebe prethodnog downloada | ||
+ | |||
+ | Live streaming | ||
+ | |||
+ | HD streaming | ||
+ | |||
+ | Moguće priložiti PDF dokumente kao dodatak predavanjima | ||
+ | |||
+ | Napredne statistike | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Nema integraciju za automatski upload na druge web stranice | ||
+ | |||
+ | Potreban lokalni poslužitelj | ||
- | Svi pronađeni radovi su u Zotero grupi "Student papers in a new way" | ||
== Daljnji koraci == | == Daljnji koraci == | ||
- | Idući ću tjedan čitati sažetke radova, grupirati ih, definirati prioritet za čitanje i označavati (tagovima). | + | Dalje istražiti prednosti i nedostatke pronađenih sustava. Pronaći znanstvene članke u kojima se raspravlja o njima. |
- | ----- | + | === 3. tjedan (24.-30.3.2014.) === |
- | === 3. tjedan (datumi) === | + | |
== Dosadašnji rad == | == Dosadašnji rad == | ||
+ | |||
+ | Proširio popis ključnih riječi za istraživanje: streaming, playback, software | ||
+ | |||
+ | Pronašao još neka rješenja za snimanje i reprodukciju: | ||
+ | |||
+ | 16. Breeze | ||
+ | |||
+ | 17. Camtasia | ||
+ | |||
+ | 18. Ink2Go | ||
+ | |||
+ | 19. Vidizmo | ||
+ | |||
+ | 20. TechSmith Relay | ||
+ | |||
+ | 21. Starbak | ||
+ | |||
+ | 22. Anystream Apreso | ||
+ | |||
+ | 23. Viewlet | ||
+ | |||
+ | 24. Microsoft Lecture Broadcast System | ||
+ | |||
+ | 25. Qumu | ||
+ | |||
+ | 26. Desire2Learn Capture | ||
+ | |||
+ | Pronašao neke korisne linkove gdje se provodi usporedba i opisi sustava: | ||
+ | |||
+ | http://www.ams.ubc.ca/wp-content/uploads/2013/07/Lecture-Capture-in-Higher-Education-AMS-Report.pdf | ||
+ | |||
+ | http://www.slideshare.net/CITations/recording-your-lecture-which-is-the-best-option | ||
+ | |||
+ | http://www.cio.iastate.edu/documents/lecture_capture_overview.pdf | ||
+ | |||
+ | http://www.viterbo.edu/uploadedFiles/faculty/facdev/Lecture%20Capture2.pdf | ||
+ | |||
+ | http://www.pediatrics.emory.edu/resources/teaching/home/tech/Learning%20management%20systems%20and%20lecture%20capture%20-%20Int%20Anes%20.pdf | ||
+ | |||
+ | |||
== Daljnji koraci == | == Daljnji koraci == | ||
- | ~~NOTOC~~ | + | Dalje istražiti svako od rješenja i oblikovati popis relevantnih svojstava. |
+ | |||
+ | === 4. tjedan (31.3.-6.4.2014.) === | ||
+ | |||
+ | == Dosadašnji rad == | ||
+ | |||
+ | Pretražio bazu podataka ieeexplore i izvadio sažetke najvažnijih članaka. Oblikovao strukturu prve verzije seminarskog rada. | ||
+ | |||
+ | http://studentski-izvjestaji.zesoi.fer.hr/lib/exe/fetch.php?media=studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc | ||
+ | |||
+ | == Daljnji koraci == | ||
+ | |||
+ | S fakulteta pristupiti bazama podataka i pronaći full textove bitnih članaka. Dalje pisati i oblikovati rad prema uputama mentora nakon sastanka. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === 5. tjedan (7.4 - 13.4.2014.) === | ||
+ | |||
+ | == Dosadašnji rad == | ||
+ | |||
+ | Napravio popis svojstava i njihovih atributa u samom tekstu seminarskog rada: {{:studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc}} | ||
+ | |||
+ | Dovršio pretragu na bazama podataka. Istražio neke informacije o najvažnijim sustavima radi usporedbe. | ||
+ | |||
+ | == Daljnji koraci == | ||
+ | |||
+ | Usporediti rješenja i definirati način prikaza usporedbi u samom tekstu seminarskog rada | ||
+ | |||
+ | === 6. tjedan (14.4 - 20.4.2014.) === | ||
+ | |||
+ | == Dosadašnji rad == | ||
+ | |||
+ | Izgradio tablicu te istražio i naveo svojstva za prva 3 sustava: {{:studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc}} | ||
+ | |||
+ | == Daljnji koraci == | ||
+ | |||
+ | Nadopuniti tablicu usporedbe do kraja i izabrati najbolja besplatna rješenja. | ||
+ | |||
+ | === 9. tjedan (14.4 - 20.4.2014.) === | ||
+ | |||
+ | == Dosadašnji rad == | ||
+ | Istražio sam programska rješenja i popunio tablicu, napisao zaključak i sažetak rada i sredio generalno tekst. Konačna verzija rada: {{:studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc}} | ||
+ | |||
+ | == Daljnji koraci == | ||
+ | Napraviti prezentaciju |