Slijede razlike između dviju inačica stranice
Starije izmjene na obje strane Starija izmjena Novija izmjena | Starija izmjena | ||
studenti:mijo_vracevic:mv_start [2012/03/05 09:53] jpetrovic |
studenti:mijo_vracevic:mv_start [2023/06/19 16:21] (trenutno) |
||
---|---|---|---|
Redak 1: | Redak 1: | ||
- | ====== Naslov rada ====== | + | ====== Svojstva i primjena video materijala za učenje ====== |
- | == Naslov na engleskom == | + | == Properties and application of video learning materials == |
- | == Mentor: Prof. dr. sc. Branko Jeren == | + | == Mentor: Mr. sc. Predrag Pale == |
==== Zadatak ==== | ==== Zadatak ==== | ||
+ | Video materijali imaju znatan potencijal za (samo)učenje. Istražiti kakve sve vrste materijala su javno dostupne osim snimki predavanja. Na primjer: dokumentarni filmovi, vizualizacije, itd. Pronaći najbolje izvore/repozitorije za različite vrste. Opisati njihova svojstva. Posebno obraditi kratke materijale (do cca 3 min) i dulje. Rezultate istraživanja prikazati u obliku web stranice/portala. Ako je potrebno, ograničiti se na područje tehničkih i prirodnih znanosti. | ||
+ | Tekst rada: {{:studenti:mijo_vracevic:svojstva_i_primjena_video_materijala_za_ucenje.doc|Svojstva i primjene video materijala za učenje}} | ||
+ | |||
+ | Prezentacija: {{:studenti:mijo_vracevic:svojstva_i_primjena_video_materijala_za_ucenje.pptx|Svojstva i primjene video materijala za učenje}} | ||
==== Kronologija ==== | ==== Kronologija ==== | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === 1. tjedan (5.-11.2.2012.) === | ||
+ | |||
+ | == Izvještaj == | ||
+ | Kao i što zadatak nalaže krenuo sam u istraživanje. U prvom tjednu istraženo je sljedeće: | ||
+ | ******Interaktivna simulacija: | ||
+ | http://phet.colorado.edu/en/simulation/states-of-matter-basics | ||
+ | -->Mnogo(preko 70 milijuna) interaktivnih simulacija koje se temelje na istraživanjima, tj. fizikalnim promjenama. Uz mnogo opcija | ||
+ | možemo vidjeti kako se što mijenja. Recimo da promjenom temperature, porastom čestica raste ili opada tlak. Što bi bilo kada | ||
+ | bi pretjerali sa temperaturom i tako dalje. Uz razne simulacije nalaze se i igre kojima zaključujemo što smo na toj simulaciji naučili. | ||
+ | Interaktivna simulacija;video; | ||
+ | http://www.edumedia-sciences.com/en/ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | *******FUNBRAIN: | ||
+ | http://www.funbrain.com/ | ||
+ | |||
+ | Interaktivne igrice koje potiču djecu djecu na učenje. Matematika je sigurno zabavnija uz igru te se tako lakše kroz nju prolazi, a i | ||
+ | djeci, tj. svima nama igra pokazuje kako se matematika koristi svuda oko nas u stvarnom životu. To je za primjer samo dana matematika, | ||
+ | no u konteksu to može biti bilo što drugo. | ||
+ | Tako imamo na primjer igru košarke povezanu s matematikom. Zada se matematički problem te ako je uneseno rješenje točno | ||
+ | zabijete koš, a ako nije broji vam se pogreška. Nakon tri pogreške ispadate. Tako se uz zabavu možete natjecati protiv prijatelja. | ||
+ | |||
+ | Tu je samo opis kako što izgleda, a ono što je bitno za temu kako što funkcionira te po čemu se nešto razlikuje od ostalog, po čemu je posebno | ||
+ | ću opisati kasnije. Za sada samo prikupljam materijal. Kasnije ću to sve lijepo sročiti i opisati ulogu interakcije, videa i sve što spada pod temu. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | === 2. tjedan (12.-18.2.2012.) === | ||
+ | |||
+ | Gruba podjela: Klasično predavanje(snimljeno), animacija(simulacija, vizualizacija), dokumentarac | ||
+ | Onda sam to raspisao o svemu ponešto...nakon toga slijedi miješanje karakteristika i opis koje karakteristike u wordu: | ||
+ | • Klasično predavanje uz pomoć prezentacije: | ||
+ | Karakteristike: Predavač se uz pomoć prezentacije i sadržaja na njoj orjentira i slajdovima, raznim efektima na njima, gdje kojom slikom održava slušatelje na razini koncentracije. | ||
+ | Prednost u odnosu na obično predavanje: 1) Veća pažnja publike | ||
+ | 2) Lakše predavanje i snalaženje | ||
+ | Korišteno: Govor, prezentacija, slike, vizualizacija | ||
+ | |||
+ | .......................... | ||
+ | |||
+ | Primjer animacije: http://www.kscience.co.uk/animations/virus.htm | ||
+ | |||
+ | Animacija koja ne ide sama do kraja, nego mi upravljamo njome: http://www.kscience.co.uk/animations/golgi.htm | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Animacija koja uz put ima graf koji opisuje stanja, odnosno o čemu zavisi, na primjer vrijeme, količina čestica i tako dalje. Veoma korisno za znanstvene predmete: | ||
+ | http://www.sumanasinc.com/webcontent/animations/content/biogeography.html | ||
+ | |||
+ | Neki od repozitorija animacija na internetu dostupnih svima: | ||
+ | http://www.kscience.co.uk/animations/anim_1.htm | ||
+ | |||
+ | ............ | ||
+ | |||
+ | Tako će mi izgledati seminar kao dokument: Raspisat ću o svakoj podjeli ponešto, dati joj neku karakteristiku i onda napraviti neku podpodjelu tipa ovo | ||
+ | zadnje za animacije, animacija koja ide sama do kraja, kojom mi upravljamo, animacija sa grafom itd. | ||
+ | Sljedeće slijedi raspis o simulacijama, onda o spoju simulacije i animacije pa kako od toga nastane tipa "igrica" kao onaj FUNBRAIN | ||
+ | Nakon toga bih spojio to kao u simulaciju, tekst, govor, kviz tipa ovo: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/tutorials/heartattack/htm/_no_50_no_0.htm | ||
+ | |||
+ | Imam još linkova, no to ću postavljati tijekom obrade u wordu... | ||
+ | |||
+ | === 3. tjedan (19.-25.2.2012.) === | ||
+ | |||
+ | Dakle sve navedeno je obrađeno, sada imam dosta sličnih videa od 10-ak minuta..Razlike ću navesti u seminaru: | ||
+ | RSA animate, nakon toga nešto tome slično samo što se ne pojavljuje ruka nego je sve obrađeno kompjutorski, tj. ne pojavljuje se ruka: | ||
+ | http://www.youtube.com/watch?v=rnhMhxG1q3Q&feature=related | ||
+ | Onda nešto kao animirani film, samo što se pojavljuju i osobe: http://www.youtube.com/watch?v=znFX7GGOxtA&feature=related | ||
+ | Onda zanimljiv način vizualizacije: http://www.youtube.com/watch?v=ywWBy6J5gz8 | ||
+ | |||
+ | Kratki filmovi koji su napravljeni kompjuterski, a u pozadini to sve objašnjava predavač: http://www.youtube.com/watch?v=1gta2ICarDw&feature=related | ||
+ | ---> Dakle prosjek im je 3-4 minute, maksimalno 10min. | ||
+ | Onda u obliku animiranog filma: http://www.youtube.com/watch?v=GBQ8-zEcE9w&feature=related | ||
+ | |||
+ | Onda je kul ovaj način: Snimanje radne površine | ||
+ | Onda su općepoznati kratki video klipovi do cca 3min: How to make... Uglavnom klipovi na kojima se fokusira na radnju. | ||
+ | |||
+ | ================= | ||
+ | |||
+ | Vrste: | ||
+ | 1) Klasično snimljeno predavanje: http://www.youtube.com/watch?v=k6U-i4gXkLM | ||
+ | 2) Snimljeno predavanje + snimljena radna površina: http://www.youtube.com/watch?v=tKTZoB2Vjuk | ||
+ | 3) Snimljeno predavanje + prezenatija(na kojoj je nešto vizualizirano): http://www.fer.unizg.hr/mod/arh1/index.php?v=1.2 | ||
+ | 4) Snimljena radna površina + objašnjavanje u pozadini od strane pripovjedača: http://www.youtube.com/watch?v=7vt7BleXYP8&feature=related | ||
+ | 5) Snimljena radna površina + objašnjavanje na radnoj površini, dakle bez predavača u pozadini: http://www.youtube.com/watch?v=djPfAWS5RsY&feature=related | ||
+ | 6) RSA animate, crtano rukom + predavač: http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc | ||
+ | 7) Kompjutorski napravljene animacije + predavač: http://www.youtube.com/watch?v=rnhMhxG1q3Q&feature=related | ||
+ | 8) Kompjutorski napravljeno, nešto kao animirani crtani, samo što se uz to pojavljuju i ljudi koji objašnjavaju: http://www.youtube.com/watch?v=znFX7GGOxtA&feature=related | ||
+ | 9) Vizualizacija uz pomoć ljudi, tj. uz pomoć plesa u ovom slučaju: http://www.youtube.com/watch?v=ywWBy6J5gz8 | ||
+ | 10) Kratki filmovi koji su napravljeni kompjuterski, a u pozadini to sve objašnjava predavač: http://www.youtube.com/watch?v=1gta2ICarDw&feature=related | ||
+ | 11) Obična animacija: http://www.kscience.co.uk/animations/virus.htm | ||
+ | 12) Animacija kojom djelomično možemo upravljati, tj. vrtimo dio po dio: http://www.kscience.co.uk/animations/golgi.htm | ||
+ | 13) Animacija kojom možemo upravljati kao videom, pritom nam opisuje još u kojoj smo fazi, konkretno u primjeru faze mjeseca: http://www.sumanasinc.com/webcontent/animations/content/moonphase.html | ||
+ | 14) Kratka animacija kojom upravljamo i u pozadini imamo predavača koji ju opisuje: http://www.sumanasinc.com/webcontent/animations/content/microautoradiogram.html | ||
+ | 15) Ovo ne znam kako da nazovem: http://www.youtube.com/watch?v=uCTxI3dzUzg&feature=player_embedded#! | ||
+ | 16) U obliku animiranog filma: http://www.youtube.com/watch?v=GBQ8-zEcE9w&feature=related | ||
+ | 17) Simulacija: Možemo odabirati vrstu, zaustaviti, pokrenuti, resetirati ju, vidjeti kako se to odvija po grafu: http://phet.colorado.edu/en/simulation/states-of-matter | ||
+ | 18) Ovo je na sličnu foru kao i (17) samo nako simulacije možemo odabrati igru koja se odvija na prethodno naučenom i teče nam vrijeme: http://phet.colorado.edu/en/simulation/balancing-act | ||
+ | 19) Ovo je vizualizacija molekule kojoj možemo dodavati dijelove, odnosno oduzimati, razlika je u tome što simulacija ne radi sama, onosno klikom da dodamo negdje, nego sami imamo mogućnost dodati gdje želimo: | ||
+ | http://phet.colorado.edu/en/simulation/molecule-shapes-basics | ||
+ | 20) Na ovoj simulaciji, razlika s obzirom na sve ostalo, kada se pokrene zadnja mogućnost.. --> stvar je u tome što nije samo vizualno, nego i akustično, tj. | ||
+ | kako simulacija pokazuje, tako mi čujemo što ona radi: http://phet.colorado.edu/en/simulation/sound | ||
+ | |||
+ | Imam par pitanja koja sam poslao na mail. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Vrste animacija: Cel animacije, računalne, stop motion | ||
+ | 21) Hand drawn animacija, odnosno cel animacija: http://cultureandcommunication.org/deadmedia/images/e/e2/Gertie_animated_GIF.gif | ||
+ | Stop motion: 22) Puppet: http://www.youtube.com/watch?v=IbvCq1RyfDE | ||
+ | 23) Clay animation: http://www.youtube.com/watch?v=GBtwlU9vAK0 | ||
+ | 24) Cutout animation: http://www.youtube.com/watch?v=LMpXUd_kesA | ||
+ | 25) Silhouette animation: http://www.youtube.com/watch?v=lgBY_oqouSk | ||
+ | 26) Model animation: http://ready.arl.noaa.gov/ready2-bin/javaanim.pl?id=GFS&mdl=grads/gfslr&file=panel2&nplts=18&width=800&height=700 | ||
+ | 27) Go motion animation: http://www.youtube.com/watch?v=Hb_wiiVZnRQ | ||
+ | 28) Object animation: http://www3.nfb.ca/animation/objanim/en/techniques/film.php?id=16804&ex=5&from=30655 | ||
+ | 29) Graphic animation: http://www.youtube.com/watch?v=8jI2Yy_A8HA | ||
+ | 30) Brickfilm: http://www.youtube.com/watch?v=0h8TtFK0CKU | ||
+ | 31) Pixilation animation: http://www.youtube.com/watch?v=MayZxQgOOAg | ||
+ | Računalne animacije: 32) 2-D: http://www.youtube.com/watch?v=192wgRclLv4 | ||
+ | 33) 3-D: http://www.dnalc.org/resources/3d/ | ||
+ | 34) Flash animacije: http://www.youtube.com/watch?v=Utl1jqGtryI | ||
+ | |||
+ | Mapa je u izradi, tj. neki dio je gotov, uploadam za koji sat da vidim jel tako u redu. Animacije sam podijelio tako kako sam podijelio, slijedi podjela simulacija i linkovi...tako sam podijelio i na mapi i uz svaku dodao link i dio teksta. Tako ću podijeliti i na seminaru i opisati razlike. | ||
+ | |||
+ | Mapa će otprilike izgledati ovako: http://mind42.com/pub/mindmap?mid=d7a942aa-395a-4e57-83bc-4a209469523f&rel=url | ||
+ | Naravno ima tu još posla...ali bit će nešto kao za animacije...još na svaki taj oblačić moram dodati tekst i opisati što je što. | ||
+ | Mindmap je otprilike gotova. Još se treba pobrinuti za simulacije i svuda ubaciti objašnjenje. | ||
+ | |||
+ | Mindmapa je gotova. Još je samo pitanje da li da izbacim slike ili ne. Seminar sam poslao na mail. Sve je opisano osim kratkih filmova i dokumentaraca. | ||
+ | Prezentacija je gotova, samo još možda nešto ubacim. |