Korisnički alati

Site alati


studenti:mijo_vracevic:mv_start

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
studenti:mijo_vracevic:mv_start [2012/04/30 10:16]
mvracevic [Kronologija]
studenti:mijo_vracevic:mv_start [2023/06/19 16:21] (trenutno)
Redak 8: Redak 8:
 Video materijali imaju znatan potencijal za (samo)učenje. Istražiti kakve sve vrste materijala su javno dostupne osim snimki predavanja. Na primjer: ​ dokumentarni filmovi, vizualizacije,​ itd. Pronaći najbolje izvore/​repozitorije za različite vrste. Opisati njihova svojstva. Posebno obraditi kratke materijale (do cca 3 min) i dulje. Rezultate istraživanja prikazati u obliku web stranice/​portala. Ako je potrebno, ograničiti se na područje tehničkih i prirodnih znanosti. Video materijali imaju znatan potencijal za (samo)učenje. Istražiti kakve sve vrste materijala su javno dostupne osim snimki predavanja. Na primjer: ​ dokumentarni filmovi, vizualizacije,​ itd. Pronaći najbolje izvore/​repozitorije za različite vrste. Opisati njihova svojstva. Posebno obraditi kratke materijale (do cca 3 min) i dulje. Rezultate istraživanja prikazati u obliku web stranice/​portala. Ako je potrebno, ograničiti se na područje tehničkih i prirodnih znanosti.
  
 +Tekst rada: {{:​studenti:​mijo_vracevic:​svojstva_i_primjena_video_materijala_za_ucenje.doc|Svojstva i primjene video materijala za učenje}}
 +
 +Prezentacija:​ {{:​studenti:​mijo_vracevic:​svojstva_i_primjena_video_materijala_za_ucenje.pptx|Svojstva i primjene video materijala za učenje}}
 ==== Kronologija ==== ==== Kronologija ====
  
Redak 40: Redak 43:
 === 2. tjedan (12.-18.2.2012.) === === 2. tjedan (12.-18.2.2012.) ===
  
-Dakle ovakoNakon uvoda u seminar krenuo sam pisati o istraživanju:​  +Gruba podjela: Klasično predavanje(snimljeno), animacija(simulacijavizualizacija)dokumentarac 
- +Onda sam to raspisao o svemu ponešto...nakon toga slijedi miješanje karakteristika i opis koje karakteristike ​u wordu: ​
-2. Istraživanje +
- Za početak možemo surovo materijale za učenje podijeliti na video predavanja, animacije te dokumentarce. Daljnjim istraživanjem vidjet ćemo da nije sve tako surovo te da se raznim kombinacijama predavanja, pokreta, ubacivanja teksta i predočavanja široj publici materijal za samoučenje razlikuje. +
- Klasično ​video predavanje ​je početak početaka. Prvotna ideja je bila da se snimi predavanje i stavi na internet kako bi bilo dostupno svima koji su, recimo, propustili predavanje koje je bilo u određeno vrijeme, a opće je poznato da se jedno predavanje ne može identično ponoviti radi vremena, prostora i ostalih utjecaja. Youtube(svima nam dobro poznati repozitorijje prepun togaa ostali repozitoriji se više manje mogu svesti na predavanja koja su snimljena na fakultetima i rabe ih samo njihovi studentitj. samo je njima dopušteno pristupiti tom repozitoriju. Varijacije na predmet klasičnog predavanja su velike. Varijacije s obzirom na to čime se profesori sve služe kako bi uvelike sebia i ostalima olakšali predavanje. Pod običnim snimljenim predavanjem mislimo na predavanje profesora sa pločom i kredom, odnosno flomasterom u ruci. Pišući na ploču i crtajući profesori ni sami ne znajući stvaraju razne simulacije učenicima. Ono što je tehnologija i želja za boljim prepoznala je to da bi se sve te razne simulacije mogle prebaciti u digitalni oblik. Svima nam je dobro poznato da malo boje, koja pokretna slika stvara drugačiji pogled na predmet raspravljanja nego li obična kreda koja je postala pomalo zastarjeli medij u prijenosu znanja. +
- Kao što je i rečeno napretkom tehnologije dolazimo do sljedećeg stadija u prijenosu znanja, a to je vizualizacijom nečega ​što je rečeno na predavanjuAnimacijom, vizualizacijom i simulacijom postižemo razne efekte koji uvelike pridonose kvaliteti rada i utječu na motivaciju za daljnje obrazovanjeNa internetu je sve više repozitorija sa ovakvom vrstom materijalaKasnije će biti opisano na koji se sve način mogu koristiti i gdje se mogu pronaći. No sasvim je sigurno da su od velike važnosti jer nam omogućuju ono što nam okom nije bilo vidljivo.  +
- +
- Treće, zadnje od grube podjele su dokumentarci. Dokumentarac ili dokumentarni film je filmski žanr koji se bavi stvarnim događajima. Nazočnost kamere i snimatelja koji opisuju situaciju je za gledatelja uglavnom vidljiva. Dokumentarci se prave sa ciljem da se opiše neka situacija, događaj ili radnja. Razlog zašto je dokumentarac ubačen u grubu podjelu je to da se ipak ne radi o predavanju ili je sami smisao nekoga nešto naučiti, nego se radi o filmu koji je s vremenom postao jedan od medija kojim se prenosi znanje. Uglavnom se snimaju stvari koje u svijetu predstavljaju nešto pa se iznosi mnoštvo korisnih činjenica koje ljudi lako pamte i na temelju njih drugačije gledaju na svoje sljedeće poteze u životu, bilo sitne korake ili pak veće korake.  +
- +
- +
- +
- +
- +
- +
-Nakon grube podjele ​slijedi ​materijal koji ima miješane karakteristike. Posljedica miješanja ​karakteristika ​klasičnog predavanja, korištenja vizualizacije,​ animacija ​tako dalje objašnjavanje gradiva dobilo je sasvim novu dimenziju. U nastavku će biti objašnjeno na koji sve način su se pomiješale ​karakteristike, na koji se sve način predaje, odnosno objašnjava. Namjena je pokazati na koji način sve možete prenijeti svoje znanje nekome. ​+
 • Klasično predavanje uz pomoć prezentacije:​ • Klasično predavanje uz pomoć prezentacije:​
 Karakteristike:​ Predavač se uz pomoć prezentacije i sadržaja na njoj orjentira i slajdovima, raznim efektima na njima, gdje kojom slikom održava slušatelje na razini koncentracije. ​ Karakteristike:​ Predavač se uz pomoć prezentacije i sadržaja na njoj orjentira i slajdovima, raznim efektima na njima, gdje kojom slikom održava slušatelje na razini koncentracije. ​
 Prednost u odnosu na obično predavanje: 1) Veća pažnja publike Prednost u odnosu na obično predavanje: 1) Veća pažnja publike
-         ​2) Lakše predavanje i snalaženje+         ​2) Lakše predavanje i snalaženje
 Korišteno: Govor, prezentacija,​ slike, vizualizacija Korišteno: Govor, prezentacija,​ slike, vizualizacija
-• Klasično predavanje uz pomoć animacija i simulacija: ​ 
-Karakteristike:​ Predavačima je nekad teško nešto objasniti riječima pa je to lakše pokazati kratkom animacijom. ​ 
-Prednost u odnosu na obično predavanje: 1) Veća pažnja publike 
-2) Lakše objašnjenje pojedinog segmenta ​            ​gradiva ​ 
-Korišteno: Animacija, simulacija odnosno vizualizacija segmenta predavanja ​ 
-o Animacija: ​ brzo prikazivanje sekvenci 2D ili 3D slika ili pozicija modela postavljenih tako da stvaraju iluziju pokreta. 
-o Simulacija: ​ eksperimentalna metoda koja se provodi na modelu sustava. Izvođenjem simulacije može se pratiti ponašanje modela iz čega se može zaključiti kakvo bi bilo ponašanje stvarnog sustava. Treba reći da simulacija, kao eksperimentalna metoda, ne mora dovesti do optimalnog rješenja. Kod provođenja simulacijskih eksperimenata možemo odabrati najpovoljnije rješenje između onih koje smo simulacijom ispitali.  ​ 
  
-Ovdje dolazimo do mnogo sitnih podjelaZa početak treba reći da razlika između simulacije i animacije nije ogromna, opisana je iznad+..........................
  
 Primjer animacije: http://​www.kscience.co.uk/​animations/​virus.htm Primjer animacije: http://​www.kscience.co.uk/​animations/​virus.htm
Redak 93: Redak 76:
 === 3. tjedan (19.-25.2.2012.) === === 3. tjedan (19.-25.2.2012.) ===
  
 +Dakle sve navedeno je obrađeno, sada imam dosta sličnih videa od 10-ak minuta..Razlike ću navesti u seminaru: ​
 +RSA animate, nakon toga nešto tome slično samo što se ne pojavljuje ruka nego je sve obrađeno kompjutorski,​ tj. ne pojavljuje se ruka: 
 +http://​www.youtube.com/​watch?​v=rnhMhxG1q3Q&​feature=related
 +Onda nešto kao animirani film, samo što se pojavljuju i osobe: http://​www.youtube.com/​watch?​v=znFX7GGOxtA&​feature=related
 +Onda zanimljiv način vizualizacije:​ http://​www.youtube.com/​watch?​v=ywWBy6J5gz8
 +
 +Kratki filmovi koji su napravljeni kompjuterski,​ a u pozadini to sve objašnjava predavač: http://​www.youtube.com/​watch?​v=1gta2ICarDw&​feature=related
 +---> Dakle prosjek im je 3-4 minute, maksimalno 10min.
 +Onda u obliku animiranog filma: http://​www.youtube.com/​watch?​v=GBQ8-zEcE9w&​feature=related
 +
 +Onda je kul ovaj način: Snimanje radne površine
 +Onda su općepoznati kratki video klipovi do cca 3min: How to make... Uglavnom klipovi na kojima se fokusira na radnju.
 +
 +=================
 +
 +Vrste: ​
 +1) Klasično snimljeno predavanje: http://​www.youtube.com/​watch?​v=k6U-i4gXkLM
 +2) Snimljeno predavanje + snimljena radna površina: http://​www.youtube.com/​watch?​v=tKTZoB2Vjuk
 +3) Snimljeno predavanje + prezenatija(na kojoj je nešto vizualizirano):​ http://​www.fer.unizg.hr/​mod/​arh1/​index.php?​v=1.2
 +4) Snimljena radna površina + objašnjavanje u pozadini od strane pripovjedača:​ http://​www.youtube.com/​watch?​v=7vt7BleXYP8&​feature=related
 +5) Snimljena radna površina + objašnjavanje na radnoj površini, dakle bez predavača u pozadini: http://​www.youtube.com/​watch?​v=djPfAWS5RsY&​feature=related
 +6) RSA animate, crtano rukom + predavač: http://​www.youtube.com/​watch?​v=u6XAPnuFjJc
 +7) Kompjutorski napravljene animacije + predavač: http://​www.youtube.com/​watch?​v=rnhMhxG1q3Q&​feature=related
 +8) Kompjutorski napravljeno,​ nešto kao animirani crtani, samo što se uz to pojavljuju i ljudi koji objašnjavaju:​ http://​www.youtube.com/​watch?​v=znFX7GGOxtA&​feature=related
 +9) Vizualizacija uz pomoć ljudi, tj. uz pomoć plesa u ovom slučaju: http://​www.youtube.com/​watch?​v=ywWBy6J5gz8
 +10) Kratki filmovi koji su napravljeni kompjuterski,​ a u pozadini to sve objašnjava predavač: http://​www.youtube.com/​watch?​v=1gta2ICarDw&​feature=related
 +11) Obična animacija: http://​www.kscience.co.uk/​animations/​virus.htm
 +12) Animacija kojom djelomično možemo upravljati, tj. vrtimo dio po dio: http://​www.kscience.co.uk/​animations/​golgi.htm
 +13) Animacija kojom možemo upravljati kao videom, pritom nam opisuje još u kojoj smo fazi, konkretno u primjeru faze mjeseca: http://​www.sumanasinc.com/​webcontent/​animations/​content/​moonphase.html
 +14) Kratka animacija kojom upravljamo i u pozadini imamo predavača koji ju opisuje: http://​www.sumanasinc.com/​webcontent/​animations/​content/​microautoradiogram.html
 +15) Ovo ne znam kako da nazovem: http://​www.youtube.com/​watch?​v=uCTxI3dzUzg&​feature=player_embedded#​!
 +16) U obliku animiranog filma: http://​www.youtube.com/​watch?​v=GBQ8-zEcE9w&​feature=related
 +17) Simulacija: Možemo odabirati vrstu, zaustaviti, pokrenuti, resetirati ju, vidjeti kako se to odvija po grafu: http://​phet.colorado.edu/​en/​simulation/​states-of-matter
 +18) Ovo je na sličnu foru kao i (17) samo nako simulacije možemo odabrati igru koja se odvija na prethodno naučenom i teče nam vrijeme: http://​phet.colorado.edu/​en/​simulation/​balancing-act
 +19) Ovo je vizualizacija molekule kojoj možemo dodavati dijelove, odnosno oduzimati, razlika je u tome što simulacija ne radi sama, onosno klikom da dodamo negdje, nego sami imamo mogućnost dodati gdje želimo: ​
 +http://​phet.colorado.edu/​en/​simulation/​molecule-shapes-basics
 +20) Na ovoj simulaciji, razlika s obzirom na sve ostalo, kada se pokrene zadnja mogućnost.. --> stvar je u tome što nije samo vizualno, nego i akustično, tj. 
 +kako simulacija pokazuje, tako mi čujemo što ona radi: http://​phet.colorado.edu/​en/​simulation/​sound
 +
 +Imam par pitanja koja sam poslao na mail. 
 +
 +
 +Vrste animacija: Cel animacije, računalne, stop motion
 +21) Hand drawn animacija, odnosno cel animacija: http://​cultureandcommunication.org/​deadmedia/​images/​e/​e2/​Gertie_animated_GIF.gif
 +Stop motion: 22) Puppet: http://​www.youtube.com/​watch?​v=IbvCq1RyfDE
 + 23) Clay animation: http://​www.youtube.com/​watch?​v=GBtwlU9vAK0
 +                24) Cutout animation: http://​www.youtube.com/​watch?​v=LMpXUd_kesA
 +                25) Silhouette animation: http://​www.youtube.com/​watch?​v=lgBY_oqouSk
 +                26) Model animation: http://​ready.arl.noaa.gov/​ready2-bin/​javaanim.pl?​id=GFS&​mdl=grads/​gfslr&​file=panel2&​nplts=18&​width=800&​height=700
 +                27) Go motion animation: http://​www.youtube.com/​watch?​v=Hb_wiiVZnRQ
 +                28) Object animation: http://​www3.nfb.ca/​animation/​objanim/​en/​techniques/​film.php?​id=16804&​ex=5&​from=30655
 +                29) Graphic animation: http://​www.youtube.com/​watch?​v=8jI2Yy_A8HA
 +                30) Brickfilm: http://​www.youtube.com/​watch?​v=0h8TtFK0CKU
 +                31) Pixilation animation: http://​www.youtube.com/​watch?​v=MayZxQgOOAg
 +Računalne animacije: 32) 2-D: http://​www.youtube.com/​watch?​v=192wgRclLv4
 +                     33) 3-D: http://​www.dnalc.org/​resources/​3d/​
 +                     34) Flash animacije: http://​www.youtube.com/​watch?​v=Utl1jqGtryI
 +                     
 +Mapa je u izradi, tj. neki dio je gotov, uploadam za koji sat da vidim jel tako u redu. Animacije sam podijelio tako kako sam podijelio, slijedi podjela simulacija i linkovi...tako sam podijelio i na mapi i uz svaku dodao link i dio teksta. Tako ću podijeliti i na seminaru i opisati razlike.
 +
 +Mapa će otprilike izgledati ovako: http://​mind42.com/​pub/​mindmap?​mid=d7a942aa-395a-4e57-83bc-4a209469523f&​rel=url
 +Naravno ima tu još posla...ali bit će nešto kao za animacije...još na svaki taj oblačić moram dodati tekst i opisati što je što.
 +Mindmap je otprilike gotova. Još se treba pobrinuti za simulacije i svuda ubaciti objašnjenje.
 +
 +Mindmapa je gotova. Još je samo pitanje da li da izbacim slike ili ne. Seminar sam poslao na mail. Sve je opisano osim kratkih filmova i dokumentaraca. ​
 +Prezentacija je gotova, samo još možda nešto ubacim.
studenti/mijo_vracevic/mv_start.1335781018.txt.gz · Zadnja izmjena: 2023/06/19 16:21 (vanjsko uređivanje)