Korisnički alati

Site alati


studenti:jeton_fejza:jf_dnevnik_1

Jeton Fejza: Programska rješenja za snimanje i reprodukciju snimki predavanja

Dnevnik rada

1. tjedan (10.-16.3.2014.)

Dosadašnji rad

Napisao sam okvirni uvod u temu uz pomoć wikipedie koji će kasnije poslužiti i za pisanje teksta samog završnog rada. Napravio sam popis programskih rješenja s wikipedije i s googlea te početni popis ključnih riječi.

UVOD

Snimanje predavanja odnosi se na snimanje i spremanje sadržaja predavanja, konferencije ili seminara. Sam proces snimanja obuhvaća nekoliko hardverskih i softverskih komponenata koji zajedno rade na snimanje zvučnih i vizualnih komponenata predavanja. Hardver se koristi za snimanje predavačevog glasa zajedno s videozapisom. Često se predavač služi i drugim vizualnim pomagalima kao što su npr. slajdovi, koji se u publici prikazuju projektorom. U tom slučaju hardver za snimanje može ukomponirati i ta pomagala u videozapis. Jednom kada je snimanje napravljeno, pohranjuje se ili na samom hardveru na kojem je i snimano, ili se šalje na neki poslužitelj bilo u LAN-u bilo putem Interneta. Nakon obrade video formata i pretvaranja u željeni mehanizam distribucije, gledatelji tada mogu pristupiti snimanom materijalu u stvarnom vremenu ili pohraniti na vlastitom računalu. Snimanje predavanja obično uključuje ove komponente:

• Mikrofon

• Kamera

• Snimanje ekrana

• Snimanje prezentacije

Za ostvarivanje procesa snimanja predavanja potrebni su posebni softveri na predavačevom računalu, gledateljevom, ali i na poslužitelju ako on postoji. Pod pojmom softver podrazumijevaju se obični web preglednici i programi za reprodukciju videosnimaka, ali i posebni programi napravljeni u svrhu snimanja predavanja. Softver predavača i gledatelja mora biti usklađen sa softverom na poslužitelju, koji prima snimku sa hardvera, obrađuje ju i šalje na gledateljevo računalo na zahtjev. Moderni softveri za snimanje predavanja podržavaju i napredne mogućnosti kao što su indeksiranje, brzo pretraživanje, uređivanje videosnimke u stvarnom vremenu, vođenje bilježaka i dr.

Popis s wikipedije:

1. Reach US

2. Accordent

3. Arrive ViewPoint

4. BlueBook Platform

5. Cisco Media Transformation

6. Echo 360

7. Epiphan Lecture Recorder x2

8. Galicaster

9. LecTo

10. Mediasite

11. Opencast Matterhorn

12. Panopto

13. Presentations2Go

14. Tegrity

15. Ubicast

Ključne riječi korištene u istraživanju:

Rich, content, interactive, media, lecture, capture, recording, solution, system, coursecasting

Popis ostalih rješenja s google-a:

1. PerfectNotes

2. ProfCast

3. ScreenWatch

4. Soniclear Recorder 8

5. Kaltura Capture Tools

6. eLecta Screen Recorder

7. cBox 3

8. CARMA (Campus Automated Rich Media Archiving)

9. Mediasite Rich Media Recorder

10. TeleStream ScreenFlow

11. ClassX

12. ezStation Lecture Capture System

Daljnji koraci

Posebno istražiti svako od rješenja s wikipedie. Istaknuti prednosti i nedostatke i komentirati svaku od njih.


2. tjedan (17.-23.3.2014.)

Dosadašnji rad

Istražio sam 4 poznata sustava za snimanje predavanja te zabliježio njihove prednosti i nedostatke. Pronašao nekoliko korisnih materijala za usporedbu sustava za snimanje predavanja.

Tegrity

 Mrežno-zasnovan sustav, nema potrebe za dodatnim uređajima

 Podržava uvođenje titlova u standardnim formatima kao što je .srt

 Mogućnost prilagodbe izlaznog formata za rad sa LMS sustavima, iTunes i Web portalima

 Studenti mogu označiti dijelove koji nisu bili jasni

 Omogućeno snimanje i studentima

 Integracija sa socijalnim mrežama

 Omogućeno uređivanje videa

 Omogućeno spremanje sadržaja u oblaku (cloud service)

 Napredno generiranje statistika uporabe

 Nije podržan Linux

 Skupa licenca, ali postoji opcija Tegrity Lite kojom je omogućeno snimanje 3 puta godišnje

 Nema podršku za snimanje sa drugih uređaja osim računala kao npr. tablet, whiteboard itd.

 Nema live streaming

Echo360

 Podržava Linux

 Podržava uvođenje titlova u standardnim formatima kao što je .srt

 Mogućnost prilagodbe izlaznog formata za rad sa LMS sustavima, iTunes i Web portalima

 Omogućeno uređivanje videa

 Moguće pretraživanje po ključnim riječima

 Velik izbor layouta za studente

 Inteligentni sustav za praćenje statistika uporabe

 Potrebni dodatni uređaji za snimanje

 Nema interaktivnih dodataka

 Nema live streaming

 Nema integraciju sa socijalnim mrežama i mobilnim aplikacijama

 Skupa licenca i oprema

 Sadržaj se sprema na lokalnom poslužitelju

Mediasite

 Snimanje omogućeno ne samo sa računala nego i s tableta, zasebne kamere ili elektroničke bijele ploče

 Automatizirani titlovi (automated captioning)

 Interaktivni dodaci za komunikaciju s auditorijem

 Omogućeno uređivanje videa i prezentacija

 Live streaming

 Omogućen download sadržaja

 Napredne kalendarske postavke

 Brza navigacija

 Potrebni dodatni uređaji za snimanje

 Potrebna povezanost sa centralnim Mediasite poslužiteljem (koji doduše ima solidnu brzinu pristupa)

 Nema integraciju sa socijalnim mrežama i mobilnim aplikacijama

 Vođenje statistika je standardno, ne pruža napredne mogućnosti

 Skupa licenca

 Ne podržava Linux

Panopto

 Moguće snimanje i izrada Keynote prezentacija na Mac računalu

 Softverski zasnovan sustav, nema potrebe za dodatnim uređajima

 Napredno automatsko generiranje titlova

 Omogućeno uređivanje bez potrebe prethodnog downloada

 Live streaming

 HD streaming

 Moguće priložiti PDF dokumente kao dodatak predavanjima

 Napredne statistike

 Nema integraciju za automatski upload na druge web stranice

 Potreban lokalni poslužitelj

Daljnji koraci

Dalje istražiti prednosti i nedostatke pronađenih sustava. Pronaći znanstvene članke u kojima se raspravlja o njima.

3. tjedan (24.-30.3.2014.)

Dosadašnji rad

Proširio popis ključnih riječi za istraživanje: streaming, playback, software

Pronašao još neka rješenja za snimanje i reprodukciju:

16. Breeze

17. Camtasia

18. Ink2Go

19. Vidizmo

20. TechSmith Relay

21. Starbak

22. Anystream Apreso

23. Viewlet

24. Microsoft Lecture Broadcast System

25. Qumu

26. Desire2Learn Capture

Pronašao neke korisne linkove gdje se provodi usporedba i opisi sustava:

http://www.ams.ubc.ca/wp-content/uploads/2013/07/Lecture-Capture-in-Higher-Education-AMS-Report.pdf

http://www.slideshare.net/CITations/recording-your-lecture-which-is-the-best-option

http://www.cio.iastate.edu/documents/lecture_capture_overview.pdf

http://www.viterbo.edu/uploadedFiles/faculty/facdev/Lecture%20Capture2.pdf

http://www.pediatrics.emory.edu/resources/teaching/home/tech/Learning%20management%20systems%20and%20lecture%20capture%20-%20Int%20Anes%20.pdf

Daljnji koraci

Dalje istražiti svako od rješenja i oblikovati popis relevantnih svojstava.

4. tjedan (31.3.-6.4.2014.)

Dosadašnji rad

Pretražio bazu podataka ieeexplore i izvadio sažetke najvažnijih članaka. Oblikovao strukturu prve verzije seminarskog rada.

http://studentski-izvjestaji.zesoi.fer.hr/lib/exe/fetch.php?media=studenti:jeton_fejza:fejza_jeton.doc

Daljnji koraci

S fakulteta pristupiti bazama podataka i pronaći full textove bitnih članaka. Dalje pisati i oblikovati rad prema uputama mentora nakon sastanka.

5. tjedan (7.4 - 13.4.2014.)

Dosadašnji rad

Napravio popis svojstava i njihovih atributa u samom tekstu seminarskog rada: fejza_jeton.doc

Dovršio pretragu na bazama podataka. Istražio neke informacije o najvažnijim sustavima radi usporedbe.

Daljnji koraci

Usporediti rješenja i definirati način prikaza usporedbi u samom tekstu seminarskog rada

6. tjedan (14.4 - 20.4.2014.)

Dosadašnji rad

Izgradio tablicu te istražio i naveo svojstva za prva 3 sustava: fejza_jeton.doc

Daljnji koraci

Nadopuniti tablicu usporedbe do kraja i izabrati najbolja besplatna rješenja.

9. tjedan (14.4 - 20.4.2014.)

Dosadašnji rad

Istražio sam programska rješenja i popunio tablicu, napisao zaključak i sažetak rada i sredio generalno tekst. Konačna verzija rada: fejza_jeton.doc

Daljnji koraci

Napraviti prezentaciju

studenti/jeton_fejza/jf_dnevnik_1.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:21 (vanjsko uređivanje)